середа, 18 березня 2015 р.

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД «ТИ - ЛЮДИНА, ОТЖЕ МАЄШ ПРАВА»

Гра складається з чотирьох етапів. У ній беруть участь учні 9—11 класів.
І етапТурнір ерудитів.
На сцені дві команди учнів 9—11 класів.
 - Ведучий ставить запитання кожній команді, на які вона має відповісти за визначений час. Кожна пра­вильна відповідь оцінюється у 2 бали. Відповідають усі члени команди по черзі без права передання запитання іншому члену команди.


Запитання для першої команди. 
1. Який сучасний міжнародно-правовий акт у галузі прав людини? Коли він був прийнятий? (Загальна Декларація прав людини, 10 грудня 1948р.)
2.ПрЬдовжте"думку: «Ніхто не може бути свавільно позбавлений... . Яка стаття Конституції закріплює це право?(Життя, Ст. 27.)
3. «Особа вважається невинною в скоєнні злочину й не може бути підда­на кримінальному покаранню, поки її вину не буде доведено в закон­ному порядку та встановлено обвинувачувальним вироком суду». Як називається цей принцип? (Презумпція невинуватості.)
4. Що таке свобода віросповідання? (Право сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати жодної.)
5.Що включає в себе право на достатній життєвий рівень? (Забезпечен­ня одягом, житлом, харчуванням.)
6.Як називаються права та свободи людини, покликані забезпечити її особисті потреби? (Особисті, або громадянські.)
7. Хто має право на отримання пенсії за вислугу років? (Педагогічні пра­цівники, медичні працівники, праці8щ9вники правоохоронних органів, військовослужбовці.)
8. Як можна реалізувати своє право на житло? (Шляхом придбання,
будівництва, найму.) 9.Чи мають право школярі бути членами політичних партій? (Ні, це
право надається тільки з 18років.)
Запитання для другої команди.
І.Який міжнародно-правовий акт закріплює права дитини? Коли він був прийнятий? (Конвенція ООН про права дитини. 20 листопада 1989р.)
2. За якої умови (або за яких умов) може бути порушено право людини на недоторканість житла? (У разі пожежі в замкненій квартирі для врятування майна жильців, а також при переслідуванні злочинця.)
3.Із якого віку громадяни України мають право бути засновниками ди­тячих організацій? (Із 15років.) .
 4. Яким чином громадяни України реалізують своє право на участь в уп­равлінні державою? (Через участь у виборах,референдумі.)
5. Які категорії громадян України мають право на отримання соціальної допомоги? (Малозабезпечені родини, родини з дітьми, особи, що пост­раждали в результаті аварії на ЧАЕС, безробітні
6.Поясніть принцип рівності всіх громадян.
7. Яка релігія в Україні є загальнообов'язковою? (Жодна релігія не може бути визнана загальнообов’язковою, оскільки церква відокремлена від держави.).
8. Який освітній рівень, згідно з Конституцією України, є обов'язковим? (Загальна середня освіта.)
9. Яким чином ви можете захистити порушення ваших конституційних прав?(Через звернення до суду.)
II етапАналіз правових ситуацій.
Учитель зачитує ситуації, а учні мають їх проаналізувати з точки зору права, дати відповіді на поставлені запитання. Переможці на цьому етапі роботи не визначаються.
Д.В осіб без громадянства, які постійно проживають в Україні, народи­лася дитина. Батьки стурбовані: невже їхня дитина буде особою без громадянства, аж доки вони не набудуть громадянства України? 2.0 23-й годині співробітники міліції подзвонили в двері приватного будинку Василя К. із вимогою негайно відчинити, оскільки в будинку переховується злочинець-рецидивіст. На запитання господаря будин­ку, чи впевнені вони в цій інформації, і його запевнення, що в будин­ку Нема нікого, крім членів родини, міліціонери не звернули уваги й увірвалися до приміщення.
3.Ганна приїхала з Овруча до Києва з метою працевлаштування. Але їй відмовили в роботі, мотивуючи це тим, що в неї нема київської реєст­рації. Яке право Галини було порушене?
4.На перерві студент висловив свої думки щодо політичної ситуації в країні в присутності викладача політології. «Я не розумію тих, хто не визнає результатів виборів в Україні». Викладач поставив вимогу перед ректоратом вузу про виключення студента з навчального закла­ду. Чи є дії викладача правомірними? Чому?
5.12-річний хлопчик хоче купити будинок. Чи має він на це право?
6.Після закінчення середньої школи Василь мріяв стати ветеринаром, але до аграрного університету не пройшов за конкурсом і влаштував­ся на роботу до Київського зоопарку. Навесні він отримав повістку
районного військового комісаріату про призов до збройних сил України. Чи служитиме Василь в армії?
7.У райвійськомісаріаті Василь заявив, що служити в армії не можна, оскільки вже два роки є активістом пацифістської молодіжної організації «Прощавай, зброє!», і просив направити його на альтернативну службу. Чи служитиме Василь в армії?
8.15-річна Катерина — відмінниця. Вони живуть удвох із матір'ю. Мити Катерини бажає, щоб дочка закінчила школу із золотою медаллю, і тому не дозволяє їй спілкуватися з подругами, ходити на дискотеки, відвідувати секцію шейпінгу й навіть носити модний одяг. Коли дів­чина починає сперечатися з матір'ю, вона просто зачиняє її в кімнаті, щоб та «подумала над своєю поведінкою».
9.Громадянин П. був затриманий нарядом міліції пізно ввечері й ут­римувався під вартою з 23-ї год вівторка до 17-ї год суботи. Причину затримання йому не пояснили й не дали можливості спілкуватися з адвокатом. Що б ви порадили громадянину П.?
III етапДебати «Я так думаю».
На сцені — дві групи учнів, яким пропонується знайти щонайменше п'ять аргументів на користь чи на спростування тези «Батьки не мають ут­ручатися в особисті справи своїх неповнолітніх дітей».
IV етапПравовий консультпункт.
За два-три дні до проведення вечора в коридорі вивішується скринька для запитань, які учні хочуть з'ясувати. Після аналізу запитань учнів визнача­ються ті, хто даватиме відповіді. Це може бути вчитель правознавства, самі учні, інші особи залежно від змісту запитань.
Зразок запитань учнів.
1. До якого віку батьки зобов'язані утримувати своїх дітей?
2. Чи мають право вчителі застосовувати фізичні покарання до учнів?
3. Чи можна влаштуватися на роботу з 8 класу?
4. Чи можна одружитися з іноземцем, виїхати за кордон, залишаючись при цьому громадянкою України?
5. Чому паспорт отримують тільки з 16 років?
6.Чи буде учень школи відповідати за крадіжку грошей у вчителя чи товариша?
7. Ми з другом гралися. Він штовхнув мене, і я випадково розбив вазу зі стола вчителя. Хто буде відповідати за це?
8.Хто має більше прав виховувати дитину — батько чи мати?
9.Чи можу я продовжити навчання після 8 класу в якомусь ліцеї свого міста?

1 коментар: